Noutăți

Conferința dedicată comunității HR din Oradea: Powered by Talents, driven by purpose!

Conferința dedicată comunității HR din Oradea: Powered by Talents, driven by purpose!

 

Oradea, 22 aprilie 2019: Mercer Marsh Benefits a organizat, Joi, 18 aprilie a.c. conferința dedicată comunității HR din Oradea: Powered by Talents, driven by purpose! Evenimentul realizat cu sprijinul Agentiei de Dezvoltare Locala Oradea, Muzeul Orașului Oradea și Asociatiei Firmelor Bihorene este parte a seriei de conferinte dedicate Zonei de Vest.

Conferinta a reunit peste 60 reprezentanți ai celor mai importante companii din Județul Bihor și din Zona de Vest a Romaniei.

 

Beneficiile pentru angajați: Ce? De ce? Cum? Care este abordarea optima? – au fost coordonatele dezbaterii interactive la care au participat Mihai Cristea, Plant Manager, Inteva alături de Codruța Bala, HR Manager, Eberspaecher.

Silvia Dumitrescu, Manager, Mercer Marsh Benefits Romania, a detaliat cele mai recente tendințe în beneficiile medicale acordate angajaților în timp ce Gabriela Nechita, Talent Information Solution Leader Romania, Mercer Marsh Benefits a furnizat participanților informații relevante cu privire la TRS – Studiul de Remunerare Totală realizat de Mercer în România.

 

Tendințele anului 2019 în domeniul beneficiilor medicale pentru angajați:

  • Presiunea inflației medicale, noile generații care intră în câmpul muncii cu aspirații diferite, alături de nevoia unor soluții inovative de gestionare a informațiilor medicale sunt doar câteva dintre caracteristicile surprinse pe parcursul anului trecut și care se vor manifesta și în cursul acestui an, la nivel global, în domeniul sănătății.
  • Analiza informațiilor medicale, inflația medicală și integrarea serviciilor de sănătate în pachete relevante de beneficii pe care angajatorii le acordă angajaților sunt aspecte cu impact și în România.
  • Serviciile de sănătate acoperite de o asigurare privată reprezintă una dintre componentele din ce în ce mai solicitate de angajați în pachetele de beneficii oferite de angajatori. În prezent, în România sunt peste 350.000 de angajați acoperiți de o asigurare privată de sănătate oferită de angajatorul lor.

 

Piața locală a asigurărilor de sănătate a crescut de peste 6 ori în ultimii 10 ani, sursa creșterii fiind reprezentată, în principal, de programele de asigurare de sănătate implementate la nivelul companiilor de către angajatorii care aleg să ofere asigurarea de sănătate ca beneficiu pentru angajați.

 

Silvia Dumitrescu, Manager, Mercer Marsh Benefits Romania:
Apreciez că, din prespectiva asigurărilor private de sănătate, anul 2019 va marca accentuarea unui caracter dual al acestei piețe. Remarcăm deopotrivă caracteristicile unei piețe emergente, în plină dezvoltare: dorința tot mai mare a angajatorilor care doresc să includă asigurările de sănătate în pachetele de beneficii se întâlnește cu apetitul asigurătorilor pentru cotă de piață. De aici și creșterea ultimilor ani. La aceasta, se adaugă o caracteristică pe care o întâlnim în piețe deja mature: în România, asiguratorii si angajatorii care au implementat programe de beneficii fundamentate pe asigurări de sănătate caută soluții pentru păstrarea sub control a costurilor și pentru optimizarea consumului de servicii acoperite de asigurările medicale.

Acest caracter dual al pieței se va accentua, în acest an, în contextul creșterii apetitului pentru asigurări private dar și ținând cont de inflația medicală în creștere. Tocmai aceste lucruri accentuează rolul consultanței atât în implementarea inițială programelor de beneficii dar și în optimizarea acestora post implementare.

 

Care sunt tendințele identificate de Mercer Marsh Benefits, la nivel global?

 

  1. Inteligența Artificială transformă relația medic-pacient

Tendință 2018: Dezvoltarea inteligenței artificiale (AI) și evoluția tehnologică în domenii precum radiologia, monitorizarea pacienților, inovarea în descoperirea de noi tipuri de medicamente alături de testarea în genetică, robotică și realitate virtuală.

Tendință 2019: Ne așteptăm la mai multe transformări urmare a interacțiunii combinate digital+uman. Dezvoltarea inteligenței artificiale va redefini relația medic-pacient.

  1. Implementarea unor noi soluții de gestionare a informațiilor medicale

Tendință 2018: 47{f41bb597d5deecdc483afb3f8a2efbebc69e613d3bfe8a5c5b89e7603f3bb6a2} dintre asigurători indicau, la nivel global, sistemele de analiză a datelor ca fiind prioritate strategică. Cu toate acestea, reglementările în materia modului de utilizare a datelor cât și absența datelor de calitate, la nivel global, reprezintă provocări majore în analiza informațiilor medicale.

Tendință 2019: Ne așteptăm ca asigurătorii și alți furnizori să apară cu soluții inovative și noi alternative în zona analizei informațiilor medicale.

  1. Inflația medicală este în creștere

Tendință 2018: valoarea medie a inflației medicale, la nivel global, a fost de 9,1{f41bb597d5deecdc483afb3f8a2efbebc69e613d3bfe8a5c5b89e7603f3bb6a2} în anul 2018. Nivelul consemnat depășește de 3 ori rata inflației economice. Cel mai mare impact în creșterea inflației medicale l-au avut, în 2018, medicamentele pentru tratarea migrenelor, tratamentul afecțiunilor canceroase și al bolilor autoimune.

Tendință 2019: 50{f41bb597d5deecdc483afb3f8a2efbebc69e613d3bfe8a5c5b89e7603f3bb6a2} dintre asigurători se așteaptă ca rata inflației medicale să crească și în acest an.

  1. Sănătatea mintală devine o problemă serioasă

Tendință 2018: tot mai mulți specialiști recunosc faptul că sănătatea mintală se corelează cu alte aspecte ale sănătății; societatea și autoritățile recunosc tot mai mult importanța prevenirii și tratării problemelor de sănătate mintală.

Tendință 2019: Ne așteptăm ca soluțiile digitale să reducă barierele în această zonă (prin comportamentul digital cognitive sau terapia sub forma e-terapiei).

  1. Beneficiile: accent pe personalizare și digitalizare

Tendință 2018: Angajații așteaptă beneficii personalizate, sprijin în orice moment, iar companiile care au o abordare bazată pe evoluția tehnologică și inovație reușească să implementeze cu succes programe de well-being, iar efectul lor să fie maxim.

Tendință 2019: Asistăm la integrarea mai multor platforme ale furnizorilor de servicii pentru a oferi servicii personalizate, digitale și, mai ales, flexibile, atât pentru angajați cât și pentru familiile acestora.

 

Despre Mercer Marsh Benefits în România

Mercer este o companie globală de consultanţă în sănătate, remunerație și cariere și este prezentă pe piaţa din România sub forma parteneriatului Mercer Marsh Benefits prin intermediul căruia, clienții au la dispoziție o singură sursă de gestionare a costurilor, riscurilor și a complexității beneficiilor acordate angajaților. Rețeaua reprezintă o asociere a birourilor locale Mercer și Marsh din întreaga lume.

 

Despre Mercer

Mercer îşi sprijină clienţii din întreaga lume să îmbunătăţească sănătatea, remuneraţia şi performanţa celei mai importante resurse – cea umană. Mercer are peste 20.000 de angajaţi în peste 40 de ţări, având operațiuni în mai mult de 130 de țări. Mercer este parte din Marsh & McLennan Companies (NYSE: MMC), o echipă globală de companii de servicii profesionale care oferă clienţilor recomandări şi soluţii în materie de riscuri, strategii şi capital. Cu peste 57.000 de angajaţi în întreaga lume şi venituri anuale de peste 13 miliarde $, Marsh & McLennan Companies este de asemenea societatea mamă a Marsh, lider global în brokerajul  în asigurări și consultanței de risc, Guy Carpenter, lider specialist in risc si reasigurari si Oliver Wyman, lider consultant de management. Pentru mai multe informaţii vizitaţi www.mercer.com și urmăriţi Mercer pe Twitter @MercerInsights.

 

Despre Marsh

Marsh este lider global în brokerajul de asigurări și în dezvoltarea de soluții inovative de management al riscului. Cei peste 30.000 de colegi din Marsh acordă consultanță companiilor de toate dimensiunile din peste 130 de țări. Marsh este parte a Marsh & McLennan Companies (NYSE: MMC), cea mai importantă companie globală de servicii profesioniste de consultanță în risc, strategie și resurse umane. Cu venituri anuale de peste 14 miliarde USD și peste 65.000 de colegi la nivel global, MMC își sprijină clienții să evolueze prin intermediul a patru companii, fiecare dintre ele lider pe segmentul în care activează. Alături de Marsh, MMC este compania mamă a Guy Carpenter, Mercer și Oliver Wyman.

 

Urmăriți Marsh pe Twitter @MarshGlobal; LinkedIn; Facebook; și YouTube sau abonați-vă la BRINK.